Páginas

domingo, agosto 23, 2009

Tudo vale/ It's all worth afterall

One of the best experiences I've been through were inside the classroom. Altough I had to listen people's complains about my decision to the future I feel that until now, I've taken a good choice. Sometimes we feel tired, we lose patience...but do you know when inexplicable things happen and make you feel so good? They happen to me. Actually, a lot. Which of you need to wake up on a Saturday morning to go to work? Well, I do...I wake up with the great difficulty as always. But when I get into the classroom things change. I feel so useful, important to people (specially when they really demosntrate it to you). Today, when I was greeting a student I heard her saying she was better at the moment, while she opened a great smile on her face. How can you not feel good? To know that all of us have a busy life (my Saturday students are adults), but that we dedicate some time to an activity and fortunately we get to do it on a joyful and productive way. It makes me feel so damm good! It makes me forget I'm asleep, that problems may exist, and even that there is a time to finish the class. =P



Uma das melhores experiencias que ja vivenciei na vida foi dentro de sala de aula. Apesar de ouvir lamentações por parte de muitas pessoas sobre a escolha que fiz sobre meu futuro, sinto que até o momento, fiz uma boa escolha. As vezes a gente se cansa, as vezes falta paciência...mas sabe quando acontecem coisas inexplicavelmente boas que te fazem sentir tão bem? Isso acontece comigo. Bastante até. Quais de vocês precisa acordar no sabado pela manhã pra sair e trabalhar? Bom, eu preciso...me acordo com a graaaande dificuldade de sempre. Mas quando entro na sala as coisas mudam. Me sinto tão util, tão importante para as pessoas (ainda mais quando elas fazem questão de demosntrar pra você). Hoje mesmo, ao cumprimentar uma aluna a ouvi responder que estava melhor agora, enquanto abria um grande sorriso no rosto. Como não sentir-se bem assim? Saber que todos nos temos uma vida corrida (meus alunos de sábado são adultos), mas que dedicamos um tempo a uma atividade e felizmente conseguimos realizá-la de maneira prazerosa e produtiva. Me faz muito, muito bem! Me faz esquecer do sono, de possíveis problemas, e até que existe hora contada pra terminar a aula =P

Nenhum comentário:

Postar um comentário

Pode comentar aqui =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...